Af en toe hoor je allemaal wel eens van oplichting op internet. Dat je gegevens online worden gehackt is een nachtmerrie voor elke smartphone gebruiker en computer bezitter. We worden er steeds op gewezen dat lang niet alle informatie op internet deugt. En het gaat zo geraffineerd dat zelfs de meest behoedzame gebruiker er soms intrapt. Toch zijn we verknocht aan deze diensten van online koopgemak. We checken hooguit even of een webwinkel een waarborg keurmerk heeft and that’s it. Surfen maar. Met goede SEO marketingmix van bedrijven hebben we de risico’s van kopen op internet nauwelijks in de gaten. Het gaat zo vaak gewoon comfortabel en veilig, dat je er naïef en zelfs roekeloos van zou worden.
Ongemerkt aan het surfen op het net
We kennen allemaal wel de ervaring, dat je al snel de tijd uit het oog verliest als je online aan het zoeken bent. De klok tikt en de tijd glipt je door de vingers. Dat komt mede dankzij goede SEO organic search. Ongemerkt ben je al vele muisklikken verder op zoek naar je product of informatie. Het gaat zo ongemerkt en op een natuurlijke manier dat je je erin dreigt te verliezen. Er blijft net als in een fysieke winkel altijd wel iets aan je vingers plakken: je koopt meer dan je bedoelde. Slim van de online marketeers.
Verkopen is ook psygologie
Al zijn we er ons niet van bewust, er gaat een wereld van onderzoeken naar het menselijk brein schuil achter de reclame wereld. Waarom willen we iets kopen? Hoe worden we verleid? Op basis waarvan maken we onze keuzes? Voer voor de psychiater en voor goede marketing strategen. Zij maken hiermee slim gebruik van SEO en SEA marketing om hun verkopen te stuwen. Aan de consument om jezelf te kennen en er zonodig tegenstand aan te bieden.